ПАМ’ЯТКА ДЛЯ НАПИСАННЯ ЛИСТА
ЛІТЕРАТУРНОМУ ГЕРОЄВІ
Необхідно дотримуватися всіх вимог до написання листа.
Ø шанобливе привітання;
Ø запитання до героя;
Ø власна думка про твір;
Ø декілька слів про себе;
Ø прощальні слова;
Ø підпис, ім’я, прізвище.
Шановний
_______________!
Як твої справи? Чим ти зараз займаєшся?
…
Я нещодавно прочитав(ла) книжку (автор,
назва книги) про твої
пригоди і мені дуже сподобалось! Я дуже захоплююсь такою літературою. Твої
пригоди – це просто …
Особливо мені сподобались ті епізоди, де
ти…
Ще мене вразило, як …
А розкажи мені ще, як тобі вдалося…
На жаль, нам пора прощатися. Я буду дуже
сумувати і вже чекаю на нові зустрічі з тобою та твоїми друзями на сторінках
нових книжок!!!
До побачення, любий_________ !
Твій (твоя) палкий (ка) шанувальник (шанувальниця),
Учень (учениця) _______ класу
(прізвище та
ім’я)
(Дата)
Пам’ятка «Як
складати казку»
1.
Оберіть тему.
2.
Визначте вид казки
(соціально-побутова, фантастична, казка про тварин).
3.
Придумайте назву казки.
4.
Визначте дійових осіб.
5.
Продумайте будову казки (
зачин, основна частина, кінцівка).
6.
Продумайте висновки.
7.
Запишіть текст.
Як
написати сенкан?
Слово ”сенкан” походить від
французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
Сенкани - це своєрідні віршики. Їх треба
писати , дотримуючись такої послідовності:
1.Іменник-тема.
2.Два прикметники.
3.Три дієслова.
4.Речення, що містить чотири слова.
5.Іменник-висновок.
ТОБТО:
1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два
прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох
слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів
і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до
першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Слова не повинні повторюватися, І не повинно бути спільнокореневих слів. Це
дуже просто. І до того ж кожен зможе відчути себе поетом.
Приклад сенкану:
Друг
Вірний, щирий.
Вислухає, порадить, зрозуміє.
Завжди допоможе у біді.
Опора.
Казка
Фольклорна,
літературна
Зачаровує, навчає,
виховує
Утверджує перемогу
добра над злом
Оповідка
Характеристика персонажа
План
1. Опис зовнішності (портрет).
2. Поведінка, вчинки героя.
3. Почуття, переживання, думки.
4. Мова - про що і як говорить герой.
5. Ставлення героя до оточуючих, своєї справи.
6. Ставлення до героя інших дійових осіб, автора.
2. Поведінка, вчинки героя.
3. Почуття, переживання, думки.
4. Мова - про що і як говорить герой.
5. Ставлення героя до оточуючих, своєї справи.
6. Ставлення до героя інших дійових осіб, автора.
Основні вимоги до учнівського твору.
1. Визначте обсяг матеріалу, який
охоплює тема, щоб не відхилятися від неї.
2. Продумайте основну думку вашого
твору і намагайтесь усе підпорядкувати її розкриттю, по можливості доберіть до
твору влучний епіграф.
3. Складіть повний та чіткий план і
дотримуйтесь його під час складання твору.
4. Намагайтесь оригінально почати
роботу, щоб одразу зацікавити нею читача; звертайте увагу на те, щоб вступ був
пов’язаний з темою.
5. Подумайте, який стиль відповідатиме
темі твору.
6. Правильно цитуйте, але не
переобтяжуйте свою роботу великими цитатами.
7. Пам’ятайте, що слухач мусить відчути
ваше ставлення до того, про що ви говорите.
8. Дотримуйтесь правильної
пропорційності частин твору.
9. У висновках намагайтесь зробити
самостійні узагальнення.
Поради до складання творчої роботи.
1. Твір — це маленька своєрідна
«наукова праця», побудувати її треба логічно, грамотно, послідовно.
2. Дотримуйтесь основних частин твору:
вступ, основна частина, висновки.
3. Доберіть ілюстративний матеріал до
твору.
4. Систематизуйте зібраний матеріал.
5. Продумайте композиційну будову
майбутнього твору.
6. Уникайте повторів, слідкуйте за
правильністю мовлення.
7. Відредагуйте текст власної творчої
роботи.
Структура твору-роздуму
1.Теза
2. Аргументи.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного
життя.
5. Висновок.
Спеціальні
слова й
вирази у творі-роздумі
Теза
|
Я думаю, …Я
вважаю, …
Мені здається, що …
На мою думку, …
На моє переконання, …
Моя точка
зору на цю проблему така:
|
Аргументи
|
Я так
вважаю, тому що …
Чому я так
думаю? Тому що …
Аргументом на користь моєї
думки може бути те, що …
До того ж …
Довести своє твердження я
можу такими аргументами:
по-перше, …, а по-друге, …
На користь моєї думки можу
навести такі аргументи: …
Моє переконання ґрунтується
на тому, що, по-перше, …,
а по-друге, …
Хоч моя думка, можливо,
видається дивною, спробую переконати вас такими аргументами: …
|
Немає коментарів:
Дописати коментар